Produtos Educacionais
URI Permanente desta comunidade
Navegar
Navegando Produtos Educacionais por Data de Publicação
Agora exibindo 1 - 20 de 105
Resultados por página
Opções de Ordenação
Item Montagem e Programação de Robôs(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2020-05-30) Santos, Fernanda Cordeiro dos; Sobral Junior, Geraldo AlvesItem Sequência Didática: Proposta para abordagem dos temas HIV e AIDS em cursos técnicos de nível médio em Segurança do Trabalho(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2020-10-13) Santos, Deyvison Campos dosItem Turismo Acessível: Guia de orientações para professores(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2020-10-17) Fialho, Claudia Suzana Correia Lima; Moraes, Eduardo CardosoItem Sequência Didática: o debate da filosofia crítica da tecnologia no ensino médio integrado(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2020-10-28) Caminha Neto, Aloisio Ribeiro; Castilho, Fábio Francisco de AlmeidaItem Guias Didáticos para o ensino de turismo acessível: reflexões a partir de problemas sobre a legislação referente às pessoas com deficiência e a acessibilidade(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2020-10-31) Fialho, Claudia Suzana Correia Lima; Moraes, EduardoItem Saberes e vivências das mulheres camponesas de União dos Palmares no ensino de agroecologia do Ifal(2021) Figueiredo, Eduardo Lourenço; Meirelles, Nelson Vieira da Silva; Meirelles, Nelson Vieira da Silva; Silva, Ivanderson Pereira da; Castilho, Fábio Francisco de AlmeidaFormal educational institutions should be understood as places of realization and recognition of collective struggles of an emancipatory character, as well as the construction of an omnilateral education that, in addition to a technicist attitude towards knowledge, enables students to think about issues of social relevance. In this sense, we understand that the school’s dialogue with social movements can be very useful in constituting this type of training. Taking this information into account, this research aims to contribute to the promotion of omnilateral training for students in the second year of secondary education integrated to the technician of the agroecology course at IFAL – Campus Murici through the insertion of knowledge and experiences of women peasant women in the formal theaching environment. Therefore, it is intended to give visibility tho the knowledge and narratives of a group of rural women, from União dos Palmares – AL, in order to contribute to the development of the integral formation of the subjects. The study is qualitative, actionresearch type and the intervention will take place from the production, presentation and delivery of an ebook that presents the knowledge and experiences of Peasant Women from União dos Palmares – AL and which will serve as a didactic resource for classes in several disciplines from the Agroecology course at IFAL, Campus Murici.Item Inovação e propriedade intelectual no Instituto Federal de Alagoas(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2021-03-20) Moraes, Andressa Rodrigues Sabino Ricardo; Lima, André Suêldo Tavares de LimaItem Saberes e vivências das mulheres camponesas de União dos Palmares(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2021-03-22) Figueiredo, Eduardo Lourenço; Meirelles, Nelson Vieira da SilvaItem Guia Teoria das Marés(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2021-03-28) Silva, Olívia Gabrielly Laranjeira; Cavalcanti , Ricardo Jorge de Sousa; Moraes, Eduardo Cardoso; Melo, Beatriz Medeiros deItem Práticas Lean e Green para melhoria dos aspectos e impactos ambientais no uso de embalagens plásticas de insumos da indústria de biscoitos de Arapiraca, Alagoas(2021-07-21) Barbosa, Maria Francilania Fontes; Rapôso, Áurea Luiza Quixabeira Rosa e SilvaNenhumItem HQ Filosófica: a Lógica(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2021-08-06) Silva, Daniel Oliveira da; Castilho, Fábio Francisco de AlmeidaItem Cartilha Etnozootécnica para o ensino de agroecologia(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2021-09-22) Silva, Washington Luiz Santos da; Meirelles, Nelson Vieira da SilvaItem Cartilha Etnozootécnica para o ensino de Agroecologia(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2021-09-23) Silva, Washington Luiz Santos da; Meirelles, Nelson Vieira da SilvaItem Nas trilhas da inclusão: contribuições dos Técnicos Administrativos em Educação(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2021-10-13) Alves, Hérlei Mariano Martins; Gomes, Jarbas MaurícioItem Conhecendo a Política Nacional de Recursos Hídricos - Lei 9.433/97 adaptada para alunos surdos(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2021-10-26) Lenin, Mendes Costa; Fiori, Ana Paula Santos de MeloItem Manual para aplicação de lodo de esgoto como alternativa de fertilização agrícola: mapeamento e dosagem utilizando geoprocessamento no município de Igaci - Al(Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Alagoas, 2021-11-25) Lins, Thomás CorreiaNenhumItem Extensão do IFAL: aprendizagem para além dos muros do instututo(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2021-12-12) Barbosa, Kelly Medeiros de Oliveira; Maria do Socorro Ferreira dosItem Guia para acesso ao minicurso “Inclusão", cultura surda e noções de libras no Ifal(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2021-12-14) Carvalho, Ermans QuintelaItem Caderno Reflexivo: crime, sistema prisional e trabalho prisional(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2021-12-19) Leite, Rafael Félix; Melo, Beatriz MedeirosItem Robôcactus(INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2021-12-22) Ramos, Bruno Amorim