TCC Educação e Meio Ambiente
URI Permanente para esta coleção
Navegar
Navegando TCC Educação e Meio Ambiente por Orientador "Machado, Fabiano Duarte"
Agora exibindo 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opções de Ordenação
Item O Discurso da Educação Tecnológica no Brasil: Contradições e conflitos dos sentidos(Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Alagoas, 2021-01-29) Vieira, Gêyvisson Silva Gomes; Machado, Fabiano Duarte; http://lattes.cnpq.br/2063267245239005; Beltrão, Gabriel Magalhães; http://lattes.cnpq.br/3571073070344934; Cichaczewski, João Carlos; http://lattes.cnpq.br/9221850678839778; Bianchetti, Thiago Angelin LemosEste trabajo tiene como objetivo presentar qué es la educación politécnica o tecnológica, así como presentar históricamente sus diversas perspectivas educativas de acuerdo con sus respectivos proyectos sociales. Los caminos de la educación tecnológica en Brasil serán demostrados desde su emergencia, memoria histórica y contradicciones a través del discurso del Estado brasileño, buscando develar la realidad actual en este modelo de formación, especialmente en la educación superior, además de señalar posibilidades de formación politécnica / tecnológica.Item O papel de transformação da educação ambiental no âmbito escolar : um estudo de caso no município de Campo Alegre - AL(Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Alagoas, 2023-08-23) Freitas, Kahoma Cristina de Melo; Machado, Fabiano Duarte; http://lattes.cnpq.br/2063267245239005; Teles, Rikartiany Cardoso; http://lattes.cnpq.br/0327790201297951; Cruz, Rennisy Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/9301577797069422; Santos, Maria do Socorro Ferreira dos; http://lattes.cnpq.br/1039898435623128This work shows the importance of working on environmental education in basic education. It was developed with information and data obtained through the project promoted at Escola Professora Zenobia belonging to the municipal education network of Campo Alegre that took place during the year 2022. The objective was to emphasize the theme of solid waste, working on environmental education and providing information to students, teachers and school staff about the importance of recycling, highlighting selective collection, through practical activities of collecting paper, plastic and metal generated by the school community. The project sought to analyze the importance of addressing Environmental Education in schools to prepare citizens more concerned with environmental issues, thus contributing to the preservation of the environment.