Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Souza, Iara Ferreira de"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    "Como não deixar ninguém para trás?": práticas pedagógicas inclusivas no ensino médio integrado
    (Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Alagoas, 2023-10-09) Souza, Iara Ferreira de; Santos, James Washington Alves dos; http://lattes.cnpq.br/1497163644785616; Romcy, Priscila de Oliveira; http://lattes.cnpq.br/7365870730704829; Ataide, Walker Araújo; http://lattes.cnpq.br/6633919671327276
    The present work deals with inclusive pedagogical practices implemented in Sociology classes in the 2nd years of the Integrated High School Courses on Housing and Agroecology at the Federal Institute of Alagoas – Campus Maragogi. The intervention was carried out between May and June 2023 and its objective involved the application of pedagogical strategies that met the needs of students supported by the Nucleus for Assistance to People with Specific Needs (NAPNE). The adaptations and strategies used were small, supported by the elaboration and choice of pedagogical materials and the possibility for students to choose the options for delivering the activities. I conclude that the teaching strategies applied in the intervention were inclusive, but without being discriminatory and that inclusion begins when the teacher plans the lessons and the evaluation is end of the process.

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS