Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Silva Júnior, José Ernandes Lopes da"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Uma análise orientada a riscos da atuação das tecnologias de informação e comunicação (TICs) no contexto do ensino remoto durante a pandemia de COVID-19
    (Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Alagoas, 2023-06-06) Lima, José Landeivison da Silva; Bezerra, Tarcio Rodrigues; http://lattes.cnpq.br/5285201763618981; Cunha, Mônica Ximenes Carneiro da; http://lattes.cnpq.br/1775024859845111; Cruz, Wladia Bessa da; http://lattes.cnpq.br/9112099478105369
    The COVID-19 pandemic has imposed a rapid shift to remote learning, driven by ICTs. While ICTs have brought benefits, such as flexibility in learning and access to educational resources, it has also exposed significant challenges, such as lack of access to technology and quality connectivity. This paper presents a risk-oriented analysis of the performance of information and communication technologies in the context of remote learning during the COVID-19 pandemic. This study is a qualitative research of exploratory nature, where information was collected from a literature search and the application of the risk management methodology. The results obtained indicate that it was possible to verify the eligible vulnerabilities and their causes, as well as the risks in the teaching-learning process and how the ICTs could contribute to mitigate these risks.

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS