Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Silva, Narayana Sandes"

Agora exibindo 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Indicadores de avaliação dos programas de educação ambiental do Instituto de Meio Ambiente de Alagoas (IMA)
    (INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2025-01-24) Silva, Narayana Sandes; Melo, Joabe Gomes de; http://lattes.cnpq.br/5180399418500159; Romero, Renato de Mei; http://lattes.cnpq.br/9857771457585862; Oliveira, Iara Terra de; https://orcid.org/0000-0003-2511-1666; http://lattes.cnpq.br/2856851148788238; Lima, André Suêldo Tavares de; https://orcid.org/0000-0003-4687-0645; http://lattes.cnpq.br/6019670165528345
    Environmental education is extremely relevant as a tool to address current socio-environmental challenges. Understanding its importance, an increasing number of studies are being conducted to improve educational practices focused on the environment and sustainability. The evaluation process is an instrument that can be a strong ally in educational actions. Therefore, this research analyzes the evaluation parameters and indicators of the Environmental Education actions and programs of the Institute of the Environment (IMA) of Alagoas. The objective is to understand the evaluation procedures adopted in each of the active actions, focusing on this theme in a case study characterized as exploratory and descriptive, based on document analysis, interviews, and questionnaires applied to sector managers. The collected data indicates that the analyzed programs use qualitative evaluation indicators, emphasizing social participation, sustainability, and biodiversity conservation. Finally, the analysis highlights the importance of structuring these indicators to ensure the effectiveness of the initiatives, suggesting the continuous development of indicators adapted to local needs.
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Rubrica de avaliação para ações de educação ambiental
    (INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2025-01-24) Silva, Narayana Sandes
    Nenhum

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS