Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Lima Neto, Isnar Lopes de"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    O projeto de vida como componente curricular no Ensino Médio do estado de Alagoas: autonomia, protagonismo, e o pensamento crítico
    (Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Alagoas, 2024-03-27) Lima Neto, Isnar Lopes de; Serbim, Flavia Braga do Nascimento; Limeira, Ana Cristina dos Santos; Silva, Jéssica da Conceição
    The reform of the new secondary education presents as the central axis of its reflections youth protagonism, autonomy, critical awareness, flexible curriculum, and the dichotomy between work and school. The objective of the study is to understand how the life project discipline promotes autonomy, protagonism, critical thinking, and prepares students for the world of work in state education networks in high school. For this, the method used consisted of surveying the official documents available on the website of the Alagoas State Department of Education that support the implementation of the life project curricular component, analyzing the material through a qualitative approach. The investigation reveals a major challenge of the new high school model, to guarantee the comprehensive training of students, prioritizing the development of socio-emotional skills, and at the same time responding to the desires of young people, guaranteeing qualification for the world of work and the continuity of studies, often failing to have a solid theoretical pedagogical basis in the development of the material. Finally, it can be understood that the life project requires critical reflection in relation to the proposals made in its formulation, looking at the context of secondary education reform, as it is an emerging discipline that does not derive from a disciplinary field or specific area of knowledge.

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS