Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Lima, Claudia Silva de"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    A literatura infantil no desenvolvimento cognitivo e social de crianças e adolescentes
    (INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2025-07-30) Lima, Claudia Silva de; Santos, Herbert Nunes de Almeida; http://lattes.cnpq.br/4602159770025420; Santos, Herbert Nunes de Almeida; Dias, Marcos Antonio de Araújo; http://lattes.cnpq.br; Alves, Suzane Bezerra
    Children's and young adult literature plays an important role in the cognitive and social development of children and adolescents, contributing to their well-rounded development. This article analyzes how literary texts aimed at young audiences stimulate cognitive skills such as language, imagination, and critical thinking, while also fostering, when mediated, children's emotional and social development. Through engaging narratives, children's and young adult literature helps build empathy, recognize ethical values, and understand the complexities of human relationships. Furthermore, it proves to be a pedagogical tool, capable of engaging with the experiences and challenges inherent in childhood and adolescence, fostering reflection on identity and cultural issues. Based on theorists such as Cosson (2012) and Orlandi (2005), as well as the National Common Curricular Base (2018), the study emphasizes the importance of educational policies and pedagogical practices that value this literary genre as a central element in the development of critical readers and conscientious citizens.

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS