Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Ferreira, Josefa de Souza"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    A realidade educacional frente à pandemia do Covid-19 e os impactos causados ao ensino: uma reflexão a partir de experiências de estágio supervisionado
    (Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Alagoas, 2022-07-04) Ferreira, Josefa de Souza; Santos, Andre Cordeiro dos; http://lattes.cnpq.br/3400971654618286; Agra, Christiane Batinga; http://lattes.cnpq.br/0715128190591513; Oliveira, Cristiano Lessa de; http://lattes.cnpq.br/1436093029977246
    In this paper, we reflect on the challenges and perspectives of emergency remote teaching, carried out in the context of suspension of classroom classes due to COVID-19, considering internship experiences conducted in an emergency remote way in two schools in Alagoas, one public and one private. For the comparative analysis of the internship experiences, we make a theoretical discussion about the context of the pandemic and the impositions for education and, furthermore, about the importance of the supervised internship. We take self-reflection and the qualitative data approach as our methodological path. From the analysis of experiences, we could observe that remote teaching in private schools is characterized differently from public schools, and that in public schools there are many problems not experienced in the private school. In addition, as teachers in training, the internship conducted remotely showed us ways and possibilities of acting in this moment of pandemic.

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS