Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Dantas, Ayla Aguiar"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Marketing ambiental: uma pesquisa bibliográfica
    (Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Alagoas, 2023-12-14) Dantas, Ayla Aguiar; Macêdo, Dartagnan Ferreira de; http://lattes.cnpq.br/2025788330054193; Gama, José Aparecido da Silva; http://lattes.cnpq.br/7413041757828843; Santos, Jullyana Souza; http://lattes.cnpq.br/3580387526192337
    Environmental marketing focuses on promoting products and services, highlighting their sustainable characteristics and positive environmental impact. Through communication strategies, it seeks to attract consumers concerned about ecology, strengthening the company's image of environmental responsibility. The authenticity of the sustainable practices adopted is crucial to the effectiveness of environmental marketing, impacting consumer perception and influencing purchasing decisions favorable to sustainability. This work explores the importance of environmental marketing in contemporary companies, presenting success stories of Brazilian organizations in implementing ecological marketing. Furthermore, it highlights brands in Brazil that adopt this type of marketing, highlighting the positive aspects for companies. The bibliographical research used in this study analyzes communication strategies that emphasize companies' sustainable practices, exploring the interconnection between conscious consumption, social responsibility and consumer perception. The literature highlights the need for authentic environmental actions to build a positive image and attract consumers committed to sustainable values.

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS