Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Campos, Ulisses Soares da Silva"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Tensões em torno do texto literário no ENEM: uma análise das provas de 2013 a 2021
    (Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Alagoas, 2024-02-27) Silva, Jéssica Ribeiro Bezerra da; Santos, Fábio José dos; http://lattes.cnpq.br/7569516305566259; Silva, Ari Denisson da; http://lattes.cnpq.br/0863504643409677; Maia, Willianice Soares; http://lattes.cnpq.br/0338504323994119
    The National High School Examination (ENEM) has consolidated over the years as an important assessment tool for organizing basic education, particularly concerning high school. This study aims to investigate the approach to literary texts in ENEM exams, providing a brief retrospective on the evolution and challenges of educational policies related to literature teaching, and conducting a qualitative and quantitative analysis of literature questions in exams administered between 2013 and 2021.Through a linguistic-semantic analysis of these editions' exams, it will be possible to identify the different types of questions present in the ENEM and evaluate the frequency of each. There is a predominance of questions that use literary texts as a pretext, suggesting a potential weakness in literature teaching.

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS