Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Souza, Everton de Oliveira"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Estratégias pedagógicas práticas na Educação de Jovens e Adultos: explorando o mundo das Ciências da Natureza
    (Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Alagoas, 2024-07-30) Souza, Everton de Oliveira; Ferreira Júnior, Jésu Costa; http://lattes.cnpq.br/5859354241648167; Silva, Fred Willames Ferreira dos Santos; Fragoso, Stella Freitas de Queiroz; Nascimento, Flávia Braga do; http://lattes.cnpq.br/3585720352113766; Santos, Eduardo Lima
    Youth and Adult Education (EJA) is a teaching modality that aims to provide training for those who were unable to complete their studies on time. This modality mostly involves students who, for some specific reason, had to leave school. and see in this modality the possibility of training and thus entering the formal job market, many of these students had been out of the classroom for a long time, which makes the teacher's job even more difficult. The purpose of this study is to understand how the teaching-learning process and attendance can be improved through practical classes involving students from Youth and Adult Education at Escola Estadual Geraldo Melo dos Santos, in the subject of natural sciences. In classes, everyday subjects and practices are covered and new compounds are also presented that are unknown to their knowledge, but which are linked to their daily lives. Students play an active role in classes through practical activities. Furthermore, we seek to exemplify the relevance of science in everyday life, focusing on the concepts presented in the subject, which are part of the modular EJA planning.

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS