Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Santos, Shirley Emannuelle de Lima Santos"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    A importância da consciência fonológica no processo de aquisição da língua
    (Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Alagoas, 2022-04-07) Santos, Shirley Emannuelle de Lima Santos; Silva, Wellington Barbosa; http://lattes.cnpq.br/8205476176956592
    Starting from the idea that reading and writing are two extremely important skills for life in society and for access to knowledge, the present work aims to analyze the importance of phonological awareness in the process of acquiring reading and writing through playful pedagogical practices having as input activities that promote the autonomy of reading and writing. For the development of this work, a qualitative bibliographic research was carried out based on the authors: Bizzotto; Aroeira; Porto (2010), Brasil (1997), Dehaene (2012), Fernandes (2010), Fonseca (2002), Mazucato (2018), Morais (2019), Solé (1998) and Ribeiro (2011), so that it was possible to base and argue consistently on the subject. The conclusion of this work shows that phonological awareness is an important ally in the literacy and literacy processes, especially when it is worked in a playful way and that involves students, so that one can arouse the interest and the taste for knowing even more the language world.

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS