Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Rodrigues, Aline Lima"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    A Feira de ciências como espaço não formal de ensino: uma estratégia de ampliação de conhecimentos relacionados as ciências ambientais em Marechal Deodoro – AL
    (Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Alagoas, 2022-07-06) Rodrigues, Aline Lima; Fiori, Ana Paula Santos de Melo; http://lattes.cnpq.br/2598153346850335; Bastos, Adelmo Lima; http://lattes.cnpq.br/6125212623471598; Santos, Maria Socorro Ferreira dos
    In 2019, the first edition of the environmental science fair was held face-to-face. In its second and third editions in 2020/2021, these had to be readapted to virtual mode due to the Covid-19 pandemic, in which educational institutions had their calendars paralyzed, affecting a large part of the students in Brazilian public schools. In this context, this research aims to present the results of the Third Environmental Science Fair of Marechal Deodoro, as a strategy to promote the generation of knowledge in a non-formal educational environment, seeking to promote activities that meet the concepts of sustainable development. To this end, eight types of work were developed to promote the motivation, incentive, and curiosity of high school students from public schools in Marechal Deodoro, and in parallel, the effectiveness of this instrument was evaluated in times of social isolation. The result was the dissemination of knowledge about environmental sciences and sustainable development in times of social isolation.

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS