Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Gomes, Analiel Pedro Pereira"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Entre o horror e a realidade [recurso eletrônico] : estereótipos raciais e representações performáticas no filme “corra!”
    (INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2025-09) Gomes, Analiel Pedro Pereira; Silva, Danillo da Conceição Pereira; https://orcid.org/0000-0002-5879-5999; http://lattes.cnpq.br/6370328770730957; Silva, Danillo da Conceição Pereira; https://orcid.org/0000-0002-5879-5999; http://lattes.cnpq.br/6370328770730957; Ramalho, Vagner Gomes
    Starting from a qualitative and interpretivist perspective in Applied Linguistics (Moita Lopes, 1991), this work mobilizes notions of “language as performance” (Austin, 1991; Butler, 1991), “indexicality” (Silverstein, 2003) and “image performativity” (Moita Lopes; Gonzalez, 2020), together with studies of “cinematic discourse” (Xavier, 2005) and “racist stereotypes” (Shohat; Stam, 2006). Through qualitative research, the analysis of the discursive imagery performance, present in frames taken from the film “Get Out”, investigates how racist stereotypes appear in discourses that circulate in society, not only in the United States, but on a more macro scale. And how they are the result of an established historical construction, arising from racist colonial discourses, in a way that excludes and forces a limitation on the subjective imagination, produced by this systemic racism, also acting to collaborate with the lack of imagery references and possible futures for this population, in addition to the already crystallized images of subalternity, precariousness and exploitation. We conclude that there is a relationship between colonialism and anti-black racism, which is present in the production of racialized subjectivities in contemporary cinema.

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS