Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Ferreira , Alicia Poliana"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Entre a lente e o espelho: escrevivência e resistência no cinema negro alagoano
    (2025-07-28) Ferreira , Alicia Poliana; Correia, Rosa Lucia Lima da Silva; http://lattes.cnpq.br/9775839823387728; Pimenta, Laura Nayara; http://lattes.cnpq.br/1708501733558544; Martins, Rosiane Ferreira; http://lattes.cnpq.br/742635534836446
    This article presents an autoethnographic account of the experience of a Black lesbian woman in the audiovisual field in Alagoas, based on the perspective of escrevivência (Evaristo, 2020). The analysis reveals that access to training and production spaces still occurs in an exceptional manner, conditioned by symbolic, racial, and socioeconomic barriers. The narrative includes participation in a collective filming with Indigenous communities, enrollment in an audiovisual training course, and the production of an authorial short film, experiences mediated by Black solidarity networks and marked by challenges of legitimacy in predominantly white spaces. The account engages with concepts of intersectionality, structural racism, and cultural resistance, showing how audiovisual production functions as a site of symbolic dispute, memory affirmation, and the construction of historically marginalized identities. Finally, the study highlights the need for structural policies that ensure full inclusion and permanence of historically excluded subjects.

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS