Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Damasceno, Bruna Ellen Ananias Cabral"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Jogo didático: Corrida Zoológica Sustentável - Uma visão atual para o ensino aprendizado de zoologia dos cordados
    (2021-01-26) Damasceno, Bruna Ellen Ananias Cabral; Brasileiro, Regina Maria de Oliveira; http://lattes.cnpq.br/4146119273576569; Alves, Karina Dias; http://lattes.cnpq.br/2899542504433422; Soeira, Elaine dos Reis; http://lattes.cnpq.br/2699971179132910; Luz, Merylane Porto da Silva; http://lattes.cnpq.br/4940334471477236
    In order to promote current tools for teaching Chordate Zoology, this research analyzes changes in the educational sphere and its teaching methodologies, encompassing traditional and progressive methods, bringing a discussion on the use of playful games as a methodological tool taken as innovative. A survey of articles in the bibliographic databases - PubMed, BIREME and LILACS was carried out on the qualitative methodology and based on the difficulties of teachers in applying the zoology content, which among several, the most cited were the short class time period and complexity of scientific nomenclatures, a board game entitled sustainable zoological race was created, made with recyclable and cost-effective materials so that it can contribute to the teaching-learning process, providing an understanding of the content, saving time and fun.

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS