Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Caminha Neto, Aloisio Ribeiro"

Agora exibindo 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    O debate da filosofia crítica da tecnologia no ensino médio integrado profissional através de uma sequência didática
    (Instituto Brasileiro de Informação em Ciência e Tecnologia, 2021-07-01) Caminha Neto, Aloisio Ribeiro; Castilho, Fábio Francisco de Almeida; http://lattes.cnpq.br/1280124410024317
    The investigation of this research seeks to clarify how the concept of technology is perceived and represented by a group of second year students, from the environmental course, from the Integrated Professional High School, from the Federal Institute of Alagoas - IFAL, within the scope of the Program Graduate Program in Professional and Technological Education - ProfEPT. The objective of the work is to propose a critical reflection of the concept of technology articulated by a didactic sequence, aiming to relate the nature of technological choices and their consequences for the environment and for the collective well-being in contemporary societies. The theoretical framework establishes a dialogue between reflections on Professional and Technological Education, Integrated High School and the contents presented by the Critical Philosophy of Technology, seeking to clarify the existing relationships between Education, Work, Capital and Technology. The research follows a qualitative approach with a socially critical perspective, since its intention is not only to improve the curriculum, but also to promote the construction of a more just and democratic world based on stimulating political participation in technological choices. At the end of the work, it is concluded that critical philosophy can provide a more humane, critical, autonomous and liberating education.
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Sequência Didática: o debate da filosofia crítica da tecnologia no ensino médio integrado
    (INSTITUTO FEDERAL DE ALAGOAS - Ifal, 2020-10-28) Caminha Neto, Aloisio Ribeiro; Castilho, Fábio Francisco de Almeida

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS