Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Calazans, Fábio Maurício do Bomfim"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Paque Municipal de Maceió como ambiente de aprendizagem não formal
    (Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Alagoas, 2024-07-05) Martins, Marina Augusta Ávila da Silva; Calazans, Fábio Maurício do Bomfim; http://lattes.cnpq.br/3529013346870900; Interaminense, Juliana Rangel de Aguiar; http://lattes.cnpq.br/3869787182468885; Rocha, Deyse Ferreira; http://lattes.cnpq.br/9157118155639751
    The visiting to Conservation Units, such as Municipal parks, plays a significant role in the human reconnection with the natural environment, providing a pleasant and enriching experience. In this context, a non-formal environmental education emerges as an essential tool to facilitate this integration and promote awareness and mobilization to the nature preservation and ensuring the ecosystems restoration and the promotion of a balanced environment. This study was based on a methodological approach of bibliographic and documentary research with the aims of analyzing the non-formal environmental education application making the visiting parks xperience an effective and enriching opportunity. Despite the complex relationship between man and the environment, it is possible to identify crucial aspects of a park visiting can offer, highlighting the vital importance of environmental care.

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS