Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Barbosa, Simone Cristina Silva"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Refletindo o racismo por meio da obra o mulato de Aluísio Azevedo
    (Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Alagoas, 2022-03-29) Barbosa, Simone Cristina Silva; Souza, Adriana Nunes de; http://lattes.cnpq.br/9445221981244067
    Understanding Literature as an artistic manifestation, possessing a socially and culturally important role, this work aims to reflect on the strong impact caused by racism through the literary book O mulato by Aluísio Azevedo in society. In an effort to supplant pedagogical practices that contribute to a better development of reading in the classroom and to a critical and transformative linguistic education, the qualitative bibliographic research involves a work considered a landmark of the literary movement of Naturalism. Theoretical studies were based, mainly on: Azevedo (1990); Goffredo (2016); Precious (2011); Rocha (2016). It is concluded that it is possible to promote reading practices in the teaching-learning of literature, developing from this a critical view about the predicted and unforeseen consequences of racism.

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS