Logo do repositório
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
Logo do repositório
  • Comunidades e Coleções
  • Tudo no Redifal
Sobre
  • Apresentação
  • Política
  • Como Publicar
  • Contato
  • Português do Brasil
  • Español
  • English
  • Català
  • Čeština
  • Deutsch
  • Français
  • Gàidhlig
  • Italiano
  • Latviešu
  • Magyar
  • Nederlands
  • Polski
  • Português
  • Srpski (lat)
  • Suomi
  • Svenska
  • Türkçe
  • Tiếng Việt
  • Қазақ
  • বাংলা
  • हिंदी
  • Ελληνικά
  • Српски
  • Yкраї́нська
  • Entrar
    Novo usuário? Clique aqui para cadastrar. Esqueceu sua senha?
  1. Início
  2. Pesquisar por Autor

Navegando por Autor "Araujo, Laura Emilia"

Agora exibindo 1 - 1 de 1
Resultados por página
Opções de Ordenação
  • Carregando...
    Imagem de Miniatura
    Item
    Entre o estético e o político: reflexões sobre o caráter contra-hegemônico da poesia slam
    (Instituto Federal de Educação Ciência e Tecnologia de Alagoas, 2022-03-31) Araujo, Laura Emilia; Silva, Aguimario Pimentel; http://lattes.cnpq.br/2370040993060322
    In recent years, slam poetry has reached a growing space in Brazil as a modality of literary production. Deeply connected to the sociocultural reality of peripheral and historically subordinated groups, it presents itself, above all, as a form of resistance. This work intends, from the field of Cultural Studies, mainly through the studies of coloniality, to highlight slam poetry as a cultural practice with a non hegemonic character, based on Mignolo (2008), as a form of “epistemic disobedience”. The discussion is also undertaken based on authors such as Glissant (2005), Curiel (2020), Hall (2006), Evaristo (2019), among others. To start the debate, some texts from the collection Querem nos calar: poemas para serem lidos em voz alta (2019), organized by the poet Mel Duarte and composed of texts by different women slammers. It is verified that slam poetry acquires its non hegemonic character as an intersection of aesthetic and political factors, placing itself as resistance in relation to historically legitimized discourses.

Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Alagoas

  • Configurações de Cookies
  • Enviar uma Sugestão

DSpace software copyright © 2002-2025 LYRASIS